تبلیغات
بدون سانسور - هر روز بروز - آیا امام زمان (عج) از هر هزار نفر 999 نفر را خواهد كشت؟
 

تمامی فعالیت های این سایت مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است

بدون سانسور - هر روز بروز
 
آدرس جدید : www.2044.mihanblog.com




Free PageRank Checker


آیا واقعیت دارد كه امام زمان (عج) از هر هزار نفر 999 نفر را خواهد كشت؟
اخیرا در یكى از شبكه‌هاى وهابى روایاتى از كتاب هاى شیعه خوانده مى‌شود كه بر طبق آن‌ها هنگامى كه حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف ظهور كند، از هر هزار نفر 999 نفر را خواهد كشت و تنها یك نفر از آن‌ها را زنده مى‌گذارد . آیا روایت معتبرى در این زمینه در كتاب‌هاى شیعه دیده مى‌شود یا خیر؟
www.2044.mihanblog.com

فهرست مطالب

پاسخ:

پاسخ اول: این روایات ضعیف هستند

روایت اول:

روایت دوم:

پاسخ دوم: حضرت مهدی برای هدایت مردم ظهور می‌كند و برای همگان رحمت است

پاسخ سوم: حضرت مهدی (ع) قوانین اسلام را اجرا خواهد كرد

پاسخ چهارم: حضرت مهدی، بسیاری از شهرها را بدون جنگ تصرف می‌كند

پاسخ پنجم: دنیا طلبان و ظالمان، به راحتی تسلیم نمی‌شوند

پاسخ ششم: كشتارهایی كه در زمان خلفا انجام شده است

1. جنگ ذات العیون (سال 12هجری، زمان ابوبكر)

2. به خاطر یک قسم ، هفتاد هزار نفر را كشتند و رود خون به راه انداختند! (سال12، زمان ابوبكر)

3. كشتن سی‌هزار نفر در یك روز (سال 12، زمان ابوبكر)

4. یك‌صد هزار نفر را در یك روز كشتند (سال 13، زمان عمر)

5 . چهل هزار كشته، در یك روز (سال 14، زمان عمر)

6 . جنگ براى آب و غذا و غنیمت (سال 14، زمان عمر)

7 . فتح همدان و كشته‌های بی‌شمار (سال 27، زمان عثمان)

8. پول بدهید، از شهرتان خارج می‌شویم (سال27، زمان عثمان)

9. جنگ گرگان، همه را كشتند، جز یك نفر (سال 30، زمان عثمان)

************

توضیح سؤال:

اخیرا در یكى از شبكه‌هاى وهابى روایاتى از كتاب هاى شیعه خوانده مى‌شود كه بر طبق آن‌ها هنگامى كه حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف ظهور كند، از هر هزار نفر 999 نفر را خواهد كشت و تنها یك نفر از آن‌ها را زنده مى‌گذارد . آیا روایت معتبرى در این زمینه در كتاب‌هاى شیعه دیده مى‌شود یا خیر؟

پاسخ:

در پاسخ به این شبهه، مطالب زیادى وجود دارد كه ما تنها به چند پاسخ بسنده خواهیم كرد :

پاسخ اول: این روایات ضعیف هستند

در طول تاریخ اسلام و به ویژه در صده‌هاى اول آن، جعل روایت و نسبت دادن آن به رسول خدا صلى الله علیه وآله و اهل بیت پاك آن حضرت، امرى شایع و براى تعدادى شغل پردرآمدى بوده است .

حاكمان و خلفاى غاصب كه در حقیقت دشمنان واقعى اسلام و مسلمانان بودند نیز با دادن رشوه‌هاى كلان، سازندگان حدیث را تشویق مى‌كردند كه با جعل حدیث آن‌ها را در رسیدن به مقاصد شومشان و مشروعیت بخشیدن به حكومت‌هاى نامشروع آن‌ها یارى كنند .

این وضعیت صدها سال در جامعه اسلامى حكم‌فرما بود؛ تا جائى كه صدها هزار حدیث جعلى در جامعه اسلامى انتشار یافت و فضاى عقیده و دین را به صورت كامل آلوده كرد.

طبیعى است كه مهدویت به عنوان یك عقیده قطعى مسلمانان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و از این ویروس ناپاك در امان نمانده است . افراد زیادى در طول تاریخ با جعل حدیث و یا جعل عنوان، ادعاى مهدویت كرده‌اند و خود را منجى آخر الزمان خوانده‌اند .

این حاكمان ظالم و غاصب براى توجیه عملكرد‌هاى خود تلاش مى‌كردند كه روایاتى را جعل و همین كردار و رفتار را به پیامبر خدا و اهل بیت آن حضرت نیز نسبت دهند تا به مسلمانان بگویند كه اگر ما این كارها را انجام مى‌دهیم، پیامبر خدا نیز انجام داده و مهدى موعود نیز انجام خواهد داد .

روایات كشتار مردم توسط حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف نیز از این دست روایات است . حاكمان جبار و ظالم براى توجیه جنایات شان روایاتى را جعل كرده‌اند كه كشتار مردم، براى پیشبرد اهداف اسلام اشكالى ندارد؛ همان طورى كه حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف نیز براى اجراى احكام اسلامى و جهانى كردن دین اسلام ، بسیارى از مردم را خواهد كشت .

خلاصه این كه جاعلان این احادیث، دو هدف اساسى را دنبال مى‌كرده‌اند، هدف اول آن‌ها ترساندن مردم از حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف و اهل بیت پیامبر علیهم السلام و مخدوش كردن چهره آن انوار پاك بوده است.

هدف دیگر آن‌ها نیز توجیه عملكرد خودشان و مشروعیت بخشیدن به جنایاتى است كه براى به دست‌آوردن قدرت و مال دنیا انجام داده‌اند .

حال در این بخش اصل این روایات را مطرح و سندهاى آن را بررسى خواهیم كرد:

روایت اول:

قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْقَاسِمِ بْنِ عُبَیْدٍ مُعَنْعَناً عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع‏ فِی قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَى... «وَ إِنَّ لَنا لَلْآخِرَةَ وَ الْأُولى‏ فَأَنْذَرْتُكُمْ ناراً تَلَظَّى»‏ الْقَائِمُ [ص‏] إِذَا قَامَ‏ بِالْغَضَبِ‏ فَقَتَلَ مِنْ كُلِّ أَلْفٍ تِسْعَمِائَةٍ وَ تِسْعَةً وَ تِسْعِینَ‏ ... .

محمد بن القاسم بن عبید به صورت معنعن از اساتید خود از امام صادق علیه السلام در باره این سخن خداوند كه : «و آخرت و دنیا از آن ماست، و من شما را از آتشى كه زبانه مى‏كشد بیم مى‏دهم» فرموده است كه منظور از آن قائم علیه السلام است كه هرگاه با غضب قیام كند، از هر هزار نفر 999 نفر را خواهد كشت.

الكوفی ، فرات بن إبراهیم (متوفاى352هـ)، تفسیر فرات الكوفی، ص565، تحقیق : محمد الكاظم، ناشر : مؤسسة الطبع والنشر التابعة لوزارة الثقافة والإرشاد الإسلامی ـ طهران ، الطبعة : الأولى، 1410هـ ـ 1990 م

این روایت از نظر سندى ضعیف است؛ زیرا گذشته از این كه خود فرات بن ابراهیم توثیقى ندارد ، اشكالات متعدد دیگرى در سند این روایت وجود دارد:

اولاً : خود محمد بن القاسم بن عبید، مهمل است و در هیچ كتابى از كتاب‌هاى رجالى شیعه نامى از او برده نشده است؛ چنانچه شیخ على نمازى در مستدركات مى‌نویسد:

14323 - محمد بن القاسم بن عبید الكبیدى : لم یذكروه... .

مستدركات علم رجال الحدیث - الشیخ علی النمازی الشاهرودی - ج7 ص 293

ثانیاً: محمد بن القاسم این روایت را معنعنا ؛ یعنى از فلانى از فلانى نقل كرده؛ ولى نام این افراد نه در این جا و نه در مقدمه تفسیر فرات ذكر نكرده است تا بررسى و وثاقت و عدم وثاقت آن‌ها ثابت شود.

بنابراین، سند این روایت ضعیف است و روایت ضعیف ارزش استناد كردن ندارد .

روایت دوم:

شرف الدین استرآبادى در تأویل الآیات مى‌نویسد:

جَاءَ مَرْفُوعاً عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرِ بْنِ یَزِیدَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع‏ فِی قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ ‏...‏ وَ إِنَّ لَنا لَلْآخِرَةَ وَ الْأُولى‏ فَأَنْذَرْتُكُمْ ناراً تَلَظَّى‏ قَالَ هُوَ الْقَائِمُ إِذَا قَامَ‏ بِالْغَضَبِ‏ وَ یَقْتُلُ مِنْ كُلِّ أَلْفٍ تِسْعَ مِائَةٍ وَ تِسْعَةً وَ تِسْعِینَ‏...

السید شرف الدین علی الحسینی الاسترآبادی (متوفا965هـ) ، تأویل الآیات الظاهرة فی فضائل العترة الطاهرة، ص780، سورة اللیل(92): الآیات 1 الى 21] .

این روایت به صورت مرفوع از عمرو بن شمر نقل كرده است. روایت مرفوع از نظر شیعه ؛ یعنى روایتى كه در سند آن انقطاعى باشد و نویسنده كتاب و یا راوى بعدى با كلمه «رفعه» یا «مرفوعا» نقل كرده باشد.

مثلا: محمد بن یعقوب الكلینى رفعه عن الصادق علیه السلام .

روایت مرفوع از نظر حكم معادل سند منقطع از دیدگاه اهل سنت است و در مقام استناد و استدلال ارزشى ندارد .

ثانیاً: خود آقاى عمرو بن شمر كه روایت به صورت مرفوع از او نقل شده، ضعیف است؛ مرحوم نجاشى در جال خود در باره او مى‌نویسد:

عمرو بن شمر أبو عبد الله الجعفی عربی ، روى عن أبی عبد الله علیه السلام ، ضعیف جدا ، زید أحادیث فی كتب جابر الجعفی ینسب بعضها إلیه ، والامر ملبس .

عمرو بن شمر، كه از امام صادق علیه السلام روایت نقل كرده است، بسیار ضعیف است. او احادیثى در كتاب‌هاى جابر جعفى اضافه كرده و بعضى از آن‌ها را به جابر نسبت داده است و سبب تلبیس و اشتباه شده است.

النجاشی الأسدی الكوفی، ابوالعباس أحمد بن علی بن أحمد بن العباس (متوفاى450هـ)، فهرست أسماء مصنفی الشیعة المشتهر ب‍ رجال النجاشی، ص 287، تحقیق: السید موسی الشبیری الزنجانی، ناشر: مؤسسة النشر الاسلامی ـ قم، الطبعة: الخامسة، 1416هـ.

نتیجه: این روایات از نظر سندى ضعیف است و استناد به روایت ضعیف، یا از عدم آگاهى شخص حكایت مى‌كند و از بغض و كینه او نسبت به امام عصر عج الله تعالى فرجه الشریف .

با مشخص شدن ضعف روایت، نوبت به بحث‌هاى دلالى نمى‌رسد؛ اما براى روشن شدن بیشتر اذهان تلاش مى‌كنیم كه پاسخ‌هاى دیگرى نیز از این روایات داده باشیم.

پاسخ دوم: حضرت مهدی برای هدایت مردم ظهور می‌كند و برای همگان رحمت است

روایاتى در منابع شیعه وجود دارد كه بر طبق آن‌ها حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف، براى همه عالمیان رحمت است و رحمت آن حضرت شامل همه جهانیان خواهد شد؛ تا جائى كه تمام اهل زمین و آسمان از ظهور آن حضرت خوشحال مى‌شوند.

روایاتى در كتاب‌هاى شیعه یافت مى‌شود كه بر طبق آن‌ها، حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف، از نظر اخلاق، سیرت و صورت شبیه‌ترین فرد نسبت به رسول خدا صلى الله علیه وآله است؛ همان‌طورى كه آن حضرت رحمة للعالمین است و مظهر رحمت خداوند، حضرت مهدى علیه السلام نیز این چنین است .

حَدَّثَنَا أَبِی وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى الْمُتَوَكِّلُ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ قَالُوا حَدَّثَنا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ وَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الْحِمْیَرِیُّ وَ مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى الْعَطَّارُ جَمِیعاً، قَالُوا: حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى وَ إِبْرَاهِیمُ بْنُ هَاشِمٍ وَ أَحْمَدُ بْنُ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِیُّ وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَیْنِ بْنِ أَبِی الْخَطَّابِ جَمِیعاً قَالُوا: حَدَّثَنَا أَبُو عَلِیٍّ الْحَسَنُ بْنُ مَحْبُوبٍ السَّرَّادُ، عَنْ دَاوُدَ بْنِ الْحُصَیْنِ، عَنْ أَبِی بَصِیرٍ، عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ آبَائِهِ عَلَیْهِمُ السَّلَامُ، قَالَ:

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ:

الْمَهْدِیُّ مِنْ وُلْدِی، اسْمُهُ اسْمِی، وَ كُنْیَتُهُ كُنْیَتِی، أَشْبَهُ‏ النَّاسِ‏ بِی‏ خَلْقاً وَ خُلْقاً، تَكُونُ لَهُ غَیْبَةٌ وَ حَیْرَةٌ حَتَّى تَضِلَّ الْخَلْقُ عَنْ أَدْیَانِهِمْ، فَعِنْدَ ذَلِكَ یُقْبِلُ كَالشِّهَابِ الثَّاقِبِ، فَیَمْلَؤُهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً.

رسول خدا صلى الله علیه وآله فرمود: فرزندم مهدى، نامش نام من است و كنیه‏اش كنیه من ، در خلقت و اخلاق شبیه‌ترین مردم نسبت به من است ، او غیبت و حیرتى دارد كه خلق از دین خود گمراه شوند و این وقت است كه چون شهاب ثاقب باز آید و زمین را پر از عدل و داد كند چنانچه پر از ظلم و جور شده‏ باشد.

الصدوق، ابوجعفر محمد بن علی بن الحسین (متوفاى381هـ)، كمال الدین و تمام النعمة، ص287، تحقیق: علی اكبر الغفاری، ناشر: مؤسسة النشر الاسلامی ( التابعة ) لجماعة المدرسین ـ قم، 1405هـ .

و خداوند در سوره قلم آیه شماره 4 در باره اخلاق رسول الله صلى الله علیه وآله مى‌فرماید:

وَإِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظیم‏. القلم/4.

و تو اخلاق عظیم و برجسته‏اى دارى‏.

و باز در آیه دیگر مى‌فرماید:

وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمین‏. الأنبیاء/107 .

ما تو را جز براى رحمت جهانیان نفرستادیم. (

و طبق این روایت، حضرت مهدى علیه السلام نیز داراى خلق عظیم است و براى همه جهان رحمت .

حال اگر رسول خدا صلى الله علیه وآله چنین كشتارى داشته است، حضرت مهدى علیه السلام نیز خواهند داشت و قطعا اشكالى نیز نباید داشته باشد . و اگر رسول خدا چنین كارى نكرده، حضرت مهدى نیز انجام نخواهد داد؛ چون او در سیرت و اخلاق شبیه‌ترین فرد نسبت به رسول خدا صلى الله علیه وآله است.

شیخ كلینى در كتاب شریف كافى و شیخ صدوق در كتاب عیون أخبار الرضا علیه السلام و ... آورده‌اند كه حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف، «رحمة للعالمین» است:

أُخْرِجُ مِنْهُ (علی بن محمد الهادی) الدَّاعِیَ إِلَى سَبِیلِی وَ الْخَازِنَ لِعِلْمِیَ الْحَسَنَ وَ أُكْمِلُ ذَلِكَ بِابْنِهِ م‏ح‏م‏د رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ عَلَیْهِ كَمَالُ مُوسَى وَ بَهَاءُ عِیسَى وَ صَبْرُ أَیُّوب‏.

... از او فرزندى به وجود آورم‏ به نام «حسن» كه مردم را به راه من دعوت مى‏كند و خزانه‏دار گنجینه علم من است. سپس دینم را توسّط پسر او «م‌ح‌م‌د» كه مایه رحمت همه جهانیان است كامل كنم، او برخوردار از كمال موسى، نورانیّت عیسى، صبر ایّوب بوده و سیّد و سرور همه اولیاى من است‏

الكلینی الرازی، أبو جعفر محمد بن یعقوب بن إسحاق (متوفاى328 هـ)، الأصول من الكافی، ج1 ص 527 ، ناشر: اسلامیه‏، تهران‏، الطبعة الثانیة،1362 هـ.ش.

الصدوق، ابوجعفر محمد بن علی بن الحسین (متوفاى381هـ)، عیون اخبار الرضا (ع)، ج2، ص 50، تحقیق: الشیخ حسین الأعلمی، ناشر: مؤسسة الأعلمی للمطبوعات ـ بیروت ، 1404هـ ـ 1984م

در این روایت از حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف با عنوان «رحمة للعالمین» یاد شده است ، حال چطور مى‌شود كه «رحمة للعالمین» از هر هزار نفر 999 نفر را بكشد؟!

در روایت دیگر علامه مجلسى رضوان الله تعالى علیه از كتاب الهدایة الكبرى به نقل از مفضل بن عمر از امام صادق علیه السلام نقل مى‌كند كه حضرت مهدى عج بعد از ظهورش براى اهل مكه سخنرانى كرده و در بخشى از آن مى‌فرماید:

فَلَوْ لَا أَنَّ رَحْمَةَ رَبِّكُمْ وَسِعَتْ كُلَّ شَیْ‏ءٍ وَ أَنَا تِلْكَ‏ الرَّحْمَةُ لَرَجَعْتُ إِلَیْهِمْ مَعَكُمْ فَقَدْ قَطَعُوا الْأَعْذَارَ بَیْنَهُمْ وَ بَیْنَ اللَّهِ وَ بَیْنِی وَ بَیْنَهُمْ فَیَرْجِعُونَ إِلَیْهِم‏.

اگر ملاحظه رحمت پروردگار نبود كه همه اشیاء را گرفته و مظهر رحمتش نیز من مى‏باشم، خودم با شما به سوى آنها باز میگشتم. زیرا آنها به كلى از خداوند و من فاصله گرفته و هر گونه پیوندى را قطع كرده‏اند.

المجلسی، محمد باقر (متوفاى 1111هـ)، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج‏53، ص11، تحقیق: محمد الباقر البهبودی، ناشر: مؤسسة الوفاء - بیروت - لبنان، الطبعة: الثانیة المصححة، 1403هـ - 1983م.

طبق این روایت، حضرت حجت علیه السلام خود را مظهر رحمت خداوند معرفى كرده است؛ بنابراین نمى‌توان پذیرفت كه آن حضرت از هر هزار نفر 999 نفر را بكشد .

همچنین روایات متعددى در كتاب‌هاى شیعه وجود دارد كه با ظهور امام عصر عجل الله تعالى فرجه الشریف، تمام اهل آسمان و زمین و حتى پرندگان آسمان و ماهى‌هاى دریا شاد مى‌شوند:

وَ عَنْهُ، عَنْ أَبِی عَلِیٍّ النَّهَاوَنْدِیِّ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ الْقَاسَانِیُّ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو مُسْلِمٍ مُحَمَّدُ بْنُ سُلَیْمَانَ الْبَغْدَادِیُّ، عَنْ أَبِی عُثْمَانَ، عَنْ هِشَامٍ، عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ خَالِدٍ، عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (عَلَیْهِ السَّلَامُ)، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ): كَیْفَ أَنْتُمْ إِذَا اسْتَیْأَسْتُمْ مِنَ الْمَهْدِیِّ، فَیَطْلُعُ عَلَیْكُمْ صَاحِبُكُمْ مِثْلَ قَرْنِ الشَّمْسِ، یَفْرَحُ‏ بِهِ‏ أَهْلُ‏ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ.

فَقِیلَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، وَ أَنَّى یَكُونُ ذَلِكَ؟

قَالَ: إِذَا غَابَ عَنْهُمْ الْمَهْدِیُّ، وَ أَیِسُوا مِنْهُ.

رسول خدا صلى الله علیه وآله فرمود: چگونه هستید زمانى كه از آمدن مهدى مأیوس مى‌شوید؛ پس ناگهان صاحب شما همانند خورشید فروزان ظهور مى‌كند؛ به طورى كه تمام اهل زمین و آسمان خوشحال خواهند شد.

سؤال كردند: اى پیامبر خدا ! چه زمانى این اتفاق مى‌افتد ، فرمود: زمانى كه مهدى غائب شود و مردم از او مأیوس شوند.

الطبری الصغیر ، أبو جعفر محمد بن جریر بن رستم (متوفاى ق5هـ)، دلائل الإمامة، ص 468، تحقیق و نشر: قسم الدراسات الإسلامیة مؤسسة البعثة ـ قم ، الطبعة : الأولى، 1413 هـ..

فیخرج من مكّة متوجّها إلى الشام، یفرح‏ به‏ أهل‏ السماء و أهل الأرض و الطیر فی الهواء و الحیتان فی البحر».

از مكه خارج و به سوى شام حركت مى‌كند. با ظهور او، تمام اهل آسمان و زمین شاد مى شوند؛ حتى پرنده‌هاى آسمان و ماهیان دریا .

سید بن طاووس الحسینی ، علی بن موسى بن جعفر بن محمد (متوفاى664هـ)، التشریف بالمنن فی التعریف بالفتن المعروف بالملاحم و الفتن، ص281، ناشر: مؤسسة صاحب الأمر (عجل الله تعالى فرجه الشریف) ـ قم، الطبعة: اولى، 1416هـ

پاسخ سوم: حضرت مهدی (ع) قوانین اسلام را اجرا خواهد كرد

تمام مسلمانان بر این مسأله اتفاق دارند كه دین اسلام تنها دینى است كه خداوند آن را مى‌پسندد و در قیامت از مردم خواهد پذیرفت ؛ چنانچه در سوره آل عمران آیه شماره 19 مى‌فرماید:

إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ.

در حقیقت، دین نزد خدا همان اسلام است‏

و یا در همین سوره آیه 85 مى‌فرماید:

وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلامِ دیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینَ.

و هر كه جز اسلام، دینى [دیگر] جوید، هرگز از وى پذیرفته نشود، و وى در آخرت از زیانكاران است.

از طرف دیگر خداوند بارها در قرآن كریم به مسلمانان وعده داده است كه روزى فرا مى‌رسد كه دین اسلام سراسر عالم را خواهد گرفت و بر تمام ادیان دیگر پیروز مى‌شود، آن جا كه مى‌فرماید:

هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون‏. التوبه/33 و الصف /9 .

اوست كسى كه فرستاده خود را با هدایت و آیین درست روانه كرد، تا آن را بر هر چه دین است فائق گرداند، هر چند مشركان را ناخوش آید.

و باز در سوره فتح آیه شماره 28 مى‌فرماید:

هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ كَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً.

اوست كسى كه پیامبر خود را به [قصد] هدایت، با آیین درست روانه ساخت، تا آن را بر تمام ادیان پیروز گرداند و گواه‏بودن خدا كفایت مى‏كند.

طبق روایاتى كه در كتاب‌هاى شیعه و سنى وجود دارد، این وعده خداوند در زمان ظهور حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف عملى خواهد شد و او است كه دین اسلام را بر تمام ادیان پیروز خواهد كرد و در سراسر عالم تنها دینى كه پیروى مى‌شود شریعت ناب محمدى است .

علماى اهل سنت به نقل از سدى ، مفسر نامدار صدر اسلام نوشته‌اند:

وقال السُدِّی : ذلك عند خروجِ المهدیِّ ، لا یَبقى أحدٌ إلا دَخَلَ فی الإسلامِ أو أدَّى الخِراجَ .

سدى گفته: این قضیه در زمان ظهور مهدى اتفاق خواهد افتاد كه هیچ شخصى نمى‌ماند؛ مگر این كه دین اسلام را مى‌پذیرد یا خراج (مالیاتى كه كفار به خاطر سكونت در سرزمین اسلامى مى‌پردازند) پرداخت مى‌كند .

الرازی الشافعی، فخر الدین محمد بن عمر التمیمی (متوفاى604هـ)، التفسیر الكبیر أو مفاتیح الغیب، ج16 ‌، ص33، ناشر: دار الكتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1421هـ - 2000م.

الأنصاری القرطبی، ابوعبد الله محمد بن أحمد (متوفاى671هـ)، الجامع لأحكام القرآن، ج8 ، ص121، ناشر: دار الشعب – القاهرة.

جل الخالق !!! آن‌ها از فرمانده دین عطوفت و مهربانى، امان خواسته بودند، با چه مجوزى به آن‌ها امان دروغ داده شد؟ با چه مجوزى عهد خود را شكستند؟ با چه مجوزى همه آن‌ها را كشتند؟ اگر واقعاً مستحق قتل عام بودند، با چه مجوزى آن یك نفر را باقى گذاشته شد؟ !

آیا در زمان پیامبر چنین جنایتى سابقه داشته است؟ پیامبر اسلام از بدترین دشمن خود ابوسفیان و از وحشى (غلام هند جگر خوار) قاتل عزیزترین كس خود گذشت و آن روز كه بر آن‌ها مسلط شد همه را؛ از جمله معاویه را آزاد كرد؛ اما مسلمانان چه كردند؟!

توصیه ما به كارشناسان وهابى این است كه پیش از خواندن روایات ضعیف السند از كتاب‌هاى شیعه و استناد كردن به چنین روایاتى، سرى به پرونده خلفاى محبوب خود بزنند، و ببیند كه آن‌ها با مردم چگونه رفتار كرده‌اند .

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=17618

موفق باشید


گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقیقاتى حضرت ولى عصر (عج)


گرد آوری : وب سایت بدون سانسور





نوشته شده در تاریخ یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 توسط با مرام

تمامی مطالب مذهبی این سایت با ذکر منبع و سند معتبر می باشد
قالب وبلاگ